Бұл мақалада білім алушылардың практикалық дағдыларын арттыруда дидактикалық тапсырмаларды пайдалану жолдарына талдау жасалынған. Оқыту жүйесінде химия пәнінен білім беруде дидактикалық тапсырмаларды пайдаланудың маңызы зор. Оқушылардың ақыл-ой белсенділігін дамытуда, пәнге деген қызығушылығы мен құштарлығын, практикалық дағдыларын дамытатын дидактикалық тапсырмалардың түрлері келтірілген. Әр тапсырмаға өзіне сай практикалық дағдыларын арттырудың бағалау критерийлері де көрсетілген. Оқушылардың жеке, жұптық және топпен жұмыс жасау дағдыларын арттыруда қолданылатын тұжырымдамалар мен ұсыныстар баяндалған. Мақалада зерттеудің мақсатында көрсетілгендей дидактикалық тапсырмалар арқылы білім алушылардың тиімді оқыту тәсілін құру, соның негізінде практикалық дағдыларын арттыру болды. Соның аясында 8 – сынып оқушыларына дайындалған дидактикалық тапсырмалар берілді. Нәтижелер көрсеткендей химия сабағында дидактикалық тапсырмаларды пайдалану эксперимент тобы ретінде белгіленген білім алушылардың үлгеріміне оң әсерін көрсетті. Сондай-ақ, дидактикалық тапсырмаларды қолдану оқушылардың белгіленген тақырып негізінде теориялық және практикалық жақтарын түсінуге деген қызығушылықтарын арттырғанын дәлелдеді. Дидактикалық тапсырмаларды қолдану арқылы мұғалім мен білім алушы арасында берік байланыс орнатып, химия пәніне деген ынтасын, сабақ үстіндегі белсенділігі мен мотивациясын жетілдіруге, сонымен қатар химия пәні жайлы сауатты білім алуды құруға жағдай жасалынды.Зерттеу жұмысында оқушыларды дидактикалық тапсырмаларды пайдалана отырып, практикалық дағдылары артатыны іс жүзінде дәлелденді.
БЕРДІ Д.К.
PhD, доцент м.а., Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті, Түркістан қ., Қазақстан
Е-mail: dinara.berdi@ayu.edu.kz, https://orcid.org/0000-0002-0553-4015
ҰЗАҚБАЙ Ж.Е.
2-курс магистранты, Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті, Түркістақ қ., Қазақстан,
Е-mail: zhansaya.uzakbay@ayu.edu.kz, https://orcod.org/0009-0007-1467-7636
НҰРДІЛЛАЕВА Р.Н.
х.ғ.к., профессор, Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті, Түркістан қ., Қазақстан
Е-mail: raushan.nurdilla@ayu.edu.kz, https://orcid.org/0000-0001-9444-737X
- Fatimah I. Didactical design based on sharing and jumping tasks for senior high school chemistry learning / I. Fatimah S. Hendayana A. Supriatna // Journal of Physics: Conference Series. – IOP Publishing. – 2018. – T. 1013, №. 1. – C. 012094.
- Будник А. Ф. Экзамен по патологической анатомии в условиях компетентностно ориентированного подхода в преподавании морфологических дисциплин [Мәтін] / А. Ф. Будник, Е. М. Пшукова, А. Б. Мусукаева // Медицинское образование XXI века: компетентностный подход и его реализация в системе непрерывного медицинского и фармацевтического образования. – 2017 – С. 21-23.
- Шертаева Н.Т., Куракбаева А. Х., Айтубай П. А., Мусабеков А.Т. Применение элементов этнодидактики для формирования познавательных умений учащихся при обучении химии в современной школе // ОҚМПУ хабаршысы – Вестник ЮКГПУ. – 2022. – №. 3 (33). – С. 56-63.
- Ермаханов М.Н., Журхабаева Л.А., Адырбекова Г.М., Асылбекова Г.Т., Сабденова У.О., Куандыкова Э.Т. Химический эксперимент и его роль в методике обучения химии // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2016. № 1-3. С. 398-399;
- Liew S. S., Lim H. L., Saleh S., Ong S. L. / Development of scoring rubrics to assess physics practical skills // EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. – 2019. – T. 15, №. 4. – C. em 1691.
- Chebii R. Effects of science process skills mastery learning approach on students’ acquisition of selected chemistry practical skills in school / R. Chebii, S. Wachanga, J. Kiboss // Creative Education. – 2012. – T. 3, №. 08. – C. 1291.
- Арыстанова, Т. А. Инновационные технологии в оценке практических навыков по токсикологической химии / Т. А. Арыстанова, А. Б. Шукирбекова, А. Д. Серикбаева // Вестник Казахского Национального медицинского университета – 2010. – №. 4. – С. 69-76.
- Campbell C. D., Midson M. O., Bergstrom Mann P. E., Cahill S. T., Green N. J. B., Harris M. T. / Developing a skills-based practical chemistry programme: an integrated, spiral curriculum approach // Chemistry Teacher International. – 2022. – T. 4, №. 3. – С. 243-257.
- Мизёва В. И. Критерии оценивания сформированности метапредметных умений на уроках химии / В. И. Мизева // Наука: прошлое, настоящее, будущее. – 2015. – С. 161-164.
- Ogunleye B. O. Students background in science, mathematical ability and practical skills as determinants of performance in senior secondary school chemistry / B.O.Ogunleye // African Journal of Educational Management. – 2009. – T. 12, №. 2. – C. 215-226.