Ақпараттық қоғамда әлеуметтік тәжірибені енді дәстүрлі әдістермен беру мүмкін емес. Қазіргі адам жас кезінен бастап ақпараттық технологиялар құрған ақпараттық шындықтағы ақпараттық өзара әрекетке түсуге мәжбүр. Тұлғаны әлеуметтендірудің екінші кезеңі - тұлғаны оқыту мен тәрбиелеудің ең белсенді кезеңі болып табылатын жекелену көбінесе нақты әлеуметтік субъектілердің емес, ақпараттық квази субъектілердің бақылауында болады. Мақалада осындай жекеленудің ықтимал жағымсыз салдары туралы айтылады. Даралануды индивидтің дәстүрлі және ақпараттық әлеуметтену кезеңі ретінде зерттеу субъектілік-субъективті тәсілге негізделген. Жұмыста талдау және қорыту әдістері қолданылды. Зерттеудің негізгі қорытындысы -
адамның ақпараттық әлеуметтенуіндегі дараландырудың жағымды және жағымсыз салдары болатындығын негіздеу. Ең қауіптілері: ұлттық мәдениетке жатпайтын орташа, әмбебап жеке тұлғаның қалыптасу мүмкіндігі. Себеп әлеуметтенудің ақпараттық шындыққа ауысуында ғана емес, осы процестің басқару функцияларын
ақпараттық квазисубъектілерге беруінде.
Б.А.АМАНИЯЗОВА
гуманитарлық ғылымдар магистрі, Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе, Қазақстан
Е-mail: bagdagul-1977@mail.ru , https://orcid.org/;0000-0003-4018-8952
- Андреева Г.М. Социальная психология: Учебник для высших учебных заведений / Г.М. Андреева. 5-е изд., испр. и доп. М.: Аспект Пресс, 2003. 364 с.
- Батенин С.С. Человек в его истории / С.С. Батенин. Л.: ЛГУ, 1976. 296 с.
- Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка / Ж. Пиаже. СПб: СОЮЗ, 1997. 250 с.
- Мудрик А.В. Социальная педагогика / А.В. Мудрик. М., 2007. 224 с.
- Грязнова Е.В. Прикладные проблемы философии: научно-педагогический опыт: Монография / Е.В. Грязнова, Л.А. Зеленов-Гжель: ГГУ, 2015. 164 с.
- Грязнова Е.В. Идентификация человека в информационной реальности/ Е.В. Грязнова // Психология и психотехника. 2013. № 4(55). С. 371-379.
- Ивушкина О.В. Социализация молодежи в условиях информационного общества / О.В. Ивушкина // Историческая и социально-образовательная мысль. 2012. № 2. С. 164-170.
- Марченкова Н.Г. Интернет-социализация молодежи: анализ взаимосвязи с интернетзависимостью // Среднее профессиональное образование. 2010. № 4. С. 55-56.
- Грязнова Е.В. Информационное взаимодействие в образовании: прогресс или регресс? // Философия и культура. 2012. № 7. С. 123-129.
- Громыко Н.В. Интернет и постмодернизм – их значение для современного образования / Н.В. Громыко // Вопросы философии. 2002. № 2. С. 173-185.
- Егерев С.В. Компьютеры в образовании: пределы возможного / С.В. Егерев // Информационные технологии и образование. М., 1996. С. 105-110.
- Ракитов А.И. Философия компьютерной революции / А.И. Ракитов. М., 1991. 287 с.
- Антоненко А.А. Интернет-зависимость подростков от компьютерных игр и онлайн общения: клинико-психологические особенности и профилактика: автореф. ... канд. психол. наук. М., 2014. 19 с. 14. Данилов С. А. Риски и потенциал интернет-социализации молодежи/ С.А. Данилов // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия Философия. Психология.
- Педагогика. 2012. № 2. Т. 12. С. 42-47.
- Опарина И.Г. Интернет в современном обществе (социально-философский анализ): Монография / И.Г. Опарина. Иркутск, 2004. 105 с.
- Грязнова Е.В. Информационная культурология как научное направление: философско-методологический анализ // Философия и культура. 2016. № 3. б. 452-458.