АҚПАРАТТЫҚ ЖҮЙЕЛЕРДІ ҚҰРУДА КЕҢЕЙТІЛГЕН ШЫНДЫҚ ТЕХНОЛОГИЯСЫН ҚОЛДАНУ

Жарияланды 2024-07-04
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ Нөмір 64 № 2 (2021)
№2 (2021)
Авторлар:
  • С.М. САРСИМБАЕВА
PDF (Russian)

Мақалада кеңейтілген шындық технологиясын және олардың өзара әрекеттесуіне негізделген ойын сценарийлерін қолдана отырып, ақпараттық жүйе мен олардың ішкі жүйелерін құрудың механизмі мен
әдістері талқыланады. Ақпараттық жүйенің клиенттік мобильді қосымшасы құрылды. Визуализациялау
технологиясы ретінде кеңейтілген шындық құралдары қолданылды. Ақпараттық жүйенің ақпараттық-логикалық моделіндегі пәндік аймақтың мәліметтері ақпараттық объектілер және олардың арасындағы байланыстар түрінде көрсетіледі. Жұмыста оны пайдалану мүмкіндігін көрсететін мобильді қосымшаның жұмыс істеу алгоритмі
ұсынылған. Құрылған ақпараттық жүйе білім беру мақсатында қолданылады.
Жұмыста орта мектептің оқу процесінде қолданылатын және мұғалімдерге де, мектеп оқушыларына да арналған бағдарламалық жасақтаманы құру схемасы ұсынылған. Құрылған бағдарламалық жасақтаманы теориялық және практикалық сабақтарды ұсыну үшін пайдалануға болады. Кеңейтілген шындық технологиясын
қолдану ұсынылған оқу материалдары мен макеттерді баспа оқу материалдарының көрнекілік деңгейін арттыратын үш өлшемді түсіндірме ақпаратпен толықтыруға мүмкіндік берді, бұл мобильді қосымшаның арқасында мүмкін болды. Оқушыларға арналған информатика пәні бойынша интерактивті үш өлшемді модельдер - бұл Android платформасында жасалған бағдарламалық жасақтама.
Жұмыста кеңейтілген шындық технологиясын қолдана отырып, ақпараттық жүйелерді құрудың жаңа әдісі
ұсынылған. Мұндай ақпараттық жүйелерді құрудың архитектурасы, моделі және алгоритмі ұсынылған.

  1. Bonsor K. How Augmented Reality Works [Electronic resource]. — Access mode: URL:
  2. http: //computer.howstuffworks.com /augmented-reality1.htm/.
  3. Ivanko A.F. Computer games and online journalism / A.F. Ivanko // International Journal
  4. of Engineering Technology and Computer Research.  2017. – Vol. 5(3). – P. 11-15.
  5. Sarsimbaeva S. Research on the development and implementation of augmented reality
  6. technologies / S. Sarsimbayeva, V. Dimitrov // Proceedings of the Information Systems and Grid
  7. Technologies.  2020.  Vol. 2656.  P.142-147. http://ceur-ws.org/Vol-2656/
  8. Preece J. Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction Fourth ed. / J. Preece,
  9. Y. Rogers, H. Sharp.  New York: Wiley, 2015.  584 p.
  10. Mann S. Introduction to Mediated Reality / S. Mann, W. Barfield // International Journal
  11. of Human-Computer Interaction.  2003.  Vol. 15(2).  P. 205-208. doi:
  12. https://doi.org/10.1207/S15327590IJHC1502_1
  13. Engelbart D.C. Augmenting human intellect: a conceptual framework / D.C. Engelbart, R.
  14. Packer, K. Jordan, New York: WW Norton & Company // Multimedia. From Wagner to Virtual
  15. Reality.  2001.  P. 64-90.
  16. Milgram P.A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays / P. Milgram, F. Kishino //
  17. IEICE Transactions on Information and Systems.  1994.  Vol. E77-D(12).  P.1321-1329.
  18. Azuma R.T. A Survey of Augmented Reality. / R.T. Azuma // Presence: Teleoperators and
  19. Virtual Environments.  1997.  Vol. 6(4).  P. 355-385. doi:
  20. https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355
  21. Azuma R. Recent Advances in Augmented Reality. / R. Azuma, Y. Baillot, R. Behringer,
  22. S. Feiner, S. Julier, B. MacIntyre // IEEE Computer Graphics and Applications.  2001.  Vol. 21(6).
  23. P. 34-47. doi: https://doi.org/10.1109/38.963459
  24. Recommendation ITU-R M.2083-0. IMT Vision – Framework and overall objectives of
  25. the future development of IMT for 2020 and beyond. Geneva, September, 2015 [Electronic resource].
  26. — Access mode: URL: https://www.itu.int/dms_pubrec/itu-r/rec/m/R-REC-M.2083-0-201509-
  27. I!!PDF-E.pdf.
  28. Turban L. Extrafoveal Video Extension for an Immersive Viewing Experience. /
  29. L.Turban, F. Urban, P. Guillotel // IEEE: Transactions on Visualization and Computer Graphics. 
  30. ˗ Vol. 23(5).  P. 1520-1533. doi: https://doi.org/10.1109/TVCG.2016.2527649
  31. Caudell T.P. Augmented reality: An application of heads-up display technology to manual
  32. manufacturing processes /T.P. Caudell, D. W. Mizell // System Sciences, Proceedings of the TwentyFifth Hawaii International Conference on. IEEE.  1992. Vol. 2.  P. 659-669.
  33. Normand J.M. A new typology of augmented reality applications / J.Normand, M.
  34. Servieres, G.Moreau // Proceedings of the 3-rd Augmented Human International Conference. – ACM.
  35.  2012. ˗ P. 18.
  36. van Krevelen D.W.F. A survey of augmented reality technologies, applications and
  37. limitations / D.W.F van Krevelen, R. Poelman // International Journal of Virtual Reality.  2010. 
  38. Vol. 9(2).  P. 1-20.
  39. Wang P. A Critical Review of the Use of Virtual Reality in Construction Engineering
  40. Education and Training / P. Wang, P. Wu, J.Wang, H.-L. Hung-Lin Chi, X.Wang // International
  41. Journal of Environmental Research and Public Health.  2018. ˗ Vol. 15. – P. 1-18.
  42. Lee K. Augmented reality in education and training / K. Lee // TechTrends.  2012.  Vol.
  43. (2).  P. 13-21.
ақпараттық жүйе, толықтырылған шындық, AR, мобильді қосымша, пайдаланушы интерфейсі, маркер, білім.