ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ ТӘЛІМГЕРЛІКТІҢ РОЛІ

Жарияланды 2025-06-30
ПЕДАГОГИКА Нөмір 80 № 2 (2025)
Том 80 №2 (2025)
Авторлар:
  • ТОГАЙБАЕВА А.К.
  • МҰХАЕВА Т.С.
PDF

Мақалада жоғары оқу орындарындағы тәлімгерлік жүйесінің білім алушылардың кәсіби және тұлғалық дамуына тигізетін ықпалы жан-жақты қарастырылады. Тәлімгерлік процесі студенттердің академиялық жетістіктерін арттырып қана қоймай, олардың әлеуметтік бейімделуіне, оқу орнында өзін еркін сезінуіне де оң әсер ететіні айқындалған. Жеке, топтық және онлайн тәлімгерліктің түрлі формаларының ерекшеліктері мен олардың тиімділігіне талдау жасалады. Әрбір тәсіл білім алушылардың белгілі бір қажеттіліктеріне жауап беріп, олардың әлеуетін ашуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, мақалада менторлық жүйенің де тәлімгерлікке қосқан үлесі көрсетілген. Ментор тек білім саласында емес, сонымен қатар сыни ойлау, шешім қабылдау, жеке жауапкершілік сияқты тұлғалық қасиеттерді дамытуда маңызды рөл атқарады. Автор тәлімгерлік құралдары мен әдістерінің студенттердің жеке даму жолында және кәсіби мақсаттарға жетуінде маңызын дәлелді мысалдармен нақтылайды.Тәлімгерлік қарым-қатынастың үздіксіздігі мен сенімділігі студенттің өзін-өзі бағалауына, мотивациясының артуына және кәсіби бағыт-бағдарын нақты айқындауына ықпал етеді. Мақалада тәлімгер мен білім алушы арасындағы сенімді байланыс орнатудың маңыздылығы, сондай-ақ бұл үдерістің жоғары оқу орындарындағы білім сапасын арттыруға қосар үлесі ерекше атап өтіледі.

ТОГАЙБАЕВА А.К.

Педагогика ғылымдарының кандидаты, жалпы педагогика және педагогика және білім берудегі менеджмент кафедрасының қауымдастырылған профессоры (доцент), Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе қ., Қазақстан

E-mail: aikat_76@mail.ru, https://orcid.org/0000-0002-2071-9536

МҰХАЕВА Т.С.

магистрант, Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе қ., Қазақстан

E-mail: toka.mukaevaa@mail.ru, https://orcid.org/0009-0008-2841-7621

  1. Дудина Е.А. Наставничество как особый вид педагогической деятельности: сущностные характеристики и структура // Вестник Новосибирского государственного педагогического университета. 2017. Т. 7. № 5. С. 25-36. DOI: 10.15293/2226-3365.1705.02
  2. Ball E, Hennessy C. De-mystifying the Concept of Peer Mentoring in Higher Education: Establishing Models for Learning. In C. Woolhouse, L.J. Nicholson (Eds.), Mentoring in Higher Education - Case Studies of Peer Learning and Pedagogical Development. 2020. P. 17-38. DOI: 10.1007/978-3-030-46890-3_2
  3. Нугуманова, Л.Н. Наставничество как современная модель повышения квалификации педагогов в дополнительном профессиональном образовании/ Л.Н. Нугуманова, Г.А. Шайхутдинова, Т.В. Яковенко // Проблемы современного педагогического образования. 2019. № 64–3. С. 182–185.
  4. Бутакова Н.С. Наставничество как форма работы / Н.С. Бутакова // Наставничество XXI века: сборник статей по итогам Региональной научно-практической конференции. – Омск: БПОУ «Омский педагогический колледж №1», 2021. – 70 с.
  5. Никитина В.В. Роль наставничества в современном образовании/Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании». 2013. -7с
  6. Артамонова Е.И, Тесленко О.В. Наставничество как проявление качества профессиональной подготовки будущего преподавателя вуза // Педагогическое образование и наука. 2022. № 3. С. 13-24. DOI: 10.56163/2072-25242022-3-13-24
тәлімгерлік, жоғары білім, кәсіби даму, тұлғалық өсу, академиялық жетістік, әлеуметтік , бейімделу, ментор