БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДАҒЫ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТІНІҢ ПАЙДА БОЛУЫ МЕН ДАМУЫНЫҢ ТАРИХЫ

Жарияланды 2025-05-14
ТАРИХ Нөмір 79 № 1 (2025)
№1 (2025)
Авторлар:
  • БЕГИМБАЕВА Ж.С.
  • САИТГАЛИЕВА А.Р.
PDF (English)

Осы мақалада білім беру саласындағы жасанды интеллектінің (ЖИ) эволюциясы толығымен қарастырылады, оның білім беру үдерісінің түрлі аспектілеріне айтарлықтай әсері ерекше атап өтіледі. Автор ЖИ-дің білім беру жүйесінде жүзеге асырылған негізгі жаңалықтар мен тәсілдерді талдайды. Олардың арасында жеке тұлғаға бағытталған оқыту, білім сапасын арттыру, әртүрлі білім беру ресурстарын кеңінен қолжетімді ету және мұғалімдерге қайталанатын әрі көп уақыт алатын тапсырмалардан босату сынды маңызды аспектілер бар. Жасанды интеллект студенттердің әртүрлі қажеттіліктеріне бейімделуде тиімді құрал ретінде өздігінен танылып, жеке оқу үдерістерін қолдайды және оқытудың тиімділігін арттырады. Дегенмен, автор жасанды интеллекттің білім беру саласына еңгізілуімен байланысты туындайтын күрделі этикалық мәселелерді ескертеді. Мақалада жасанды интеллект білім беру жүйесінде айтарлықтай жақсартулар жасауға үлкен әлеуеті бар екендігі туралы пікір білдіріледі, бірақ оны қолдану мұқият ойластырылуы тиіс. Автор жасанды интеллект педагогтар мен студенттер үшін көмекші құрал ретінде қолданылуы тиіс екенін, дәстүрлі оқыту әдістерін толық ауыстыру ретінде емес, оның білім беру жүйесіне болашақтағы ықпалына қатысты барлық әсерін ескере отырып, енгізілуі тиіс екенін атап көрсетеді.

БЕГИМБАЕВА Ж.С.

Тарих ғылымдарының кандидаты, қауымдастырылған профессор, Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе қ., Қазақстан

E-mail: zhibekbegimbayeva@gmail.com, https://orcid.org/0000-0002-9827-379X

САИТГАЛИЕВА А.Р.

1 курс магистранті, Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе қ., Қазақстан

E-mail: saitgaliev_a@mail.ru, https://orcid.org/0009-0002-0485-9923

  1. Poslanie Glavy gosudarstva Kasym-ZHomartaTokaeva narodu Kazahstana ot 1 sentyabrya 2023 g. «Ekonomicheskij kurs spravedlivogo Kazahstana».Elektronnyj resurs: Rezhim dostupa: https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=37321590. Data obrashcheniya 08.02.2025.
  2. Holms U., Byalik M., Fejdel CH. Iskusstvennyj intellekt v obrazovanii: Perspektivy i problemy dlyaprepodavaniya i obucheniya / Uejn Holms, Majya Belik, CHarl'z Fejdel. – Per. s angl. – M.:Al'pina PRO, 2022. – 304 s.
  3. Pressey. S.L. Development and appraisal of devices providing immediate automatic scoring of objective tests and concomitant self-instruction. Journal of Psyhology 30: 1950.Page417-447 DOI: https://doi.org/10.1080/00223980.1950.9916043
  4. Skinner, B.F.Teacher machines. Science 128 (3330): 1958. Page 969-77 DOI: https://doi.org/10.1126/science.128.3330.969
  5. Grebinyuk E.V., Danielian D.G., Danielian S.S., Kramarov S.O. Artificial Intelligence in Education: Opportunities, Methods, and Recommendations for Educators: A Practical Guide / Edited by S.O. Kramarov. – Moscow: RIOR: INFRA-M, 2025. – 99 p. – (Science and practice). – DOI: https://doi.org/10.29039/02147-7 DOI: https://doi.org/10.29039/02147-7
  6. Petruhin A. Iskusstvennyj intellekt: Pozitivnye vozmozhnosti i potencial'nye riski. //Respublikanskij informacionno-analiticheskij zhurnal "Sovremennoe obrazovanie". Elektronnyj resurs: Rezhim dostupa: https://www.bilim.expert/post/ iskusstvennyj-intellekt-pozitivnye-vozmozhnosti-i-potencial'nye-riski-interv'yu-sayasat-nurbek. Data obrashcheniya 14.11.2024.
Тарих, даму, жасанды интеллект, білім беру технологиялары, ЖИ дамуының тарихы