ІШТЕН ЖАНУ ҚОЗҒАЛТҚЫШТАРЫ ҮШІН ҚҰРҒАҚ ТЫҒЫЗДАҒЫШТЫ ҚОЛДАНУДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ӘСЕРІ

Жарияланды 2024-03-26
ТЕХНИКА ҒЫЛЫМДАРЫ Нөмір 75 № 1 (2024)
№1 (2024)
Авторлар:
  • А.К. КАУКАРОВ
  • Г.Б. БАКЫТ
  • В.В. ГРАЧЕВ
  • М.Т. ТУРЕХАНОВ
PDF (Russian)

Бұл мақалада цилиндрдегі құрғақ поршеньді тығыздағыштың жаңа конституциясы және осы конструкцияны эксперименттік зерттеу нәтижелері туралы қысқаша ақпарат берілген. Ресурсы 3 мың сағаттан астам уақытты құрайтыны анықталған. Негізінде, стандартты тығыздағышпен шамамен бірдей ресурсқа ие. Бірақ стандартты тығыздағыш пен құрғақ тығыздағыштың жұмысында айырмашылықтар бар. Құрғақ тығыздағыш бүкіл ресурста тығыздықты қамтамасыз етеді және поршеньді тығыздау жұмысына байланысты қозғалтқыштың техникалық-экономикалық көрсеткіштерінің өзгеруі болмауы керек. Айта кету керек, бұл жұмыста құрғақ тығыздағыш конструкциясын дамытудың бірінші кезеңі орындалды. Әрі қарай, құрғақ тығыздағышты қолданудың экономикалық әсері есептелді. Алдымен қозғалтқыштың цилиндр-поршень тобына қатысты баптар бойынша жылдық пайдалану шығындары анықталды. Толық жылдық үнемдеу жылына 74 518 теңгені құрайды. ТҚКС қызметтеріне ақы төлеуді ескере отырып, жылдық үнемдеу жылына 100 – 150 мың теңгені құрауы мүмкін. Цилиндрде құрғақ поршеньді тығыздағышты қолданудың техникалық нәтижелері мен экономикалық әсерін қарастыру осы көрсеткіштер бойынша ұсынылған тығыздағыш конструкциясының перспективасы жоғары екенін көрсетеді.

А.К. КАУКАРОВ

Аға оқытушы, магистр, Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе

E-mail: altynbek-79@mail.ru  https://orcid.org/0000-0001-5681-5469

Г.Б. БАКЫТ

PhD, қауымдастырылған профессор, Логистика және көлік академиясы, г. Алматы

E-mail: g.bakyt@alt.edu.kz  https://orcid.org/0009-0009-8454-6791

В.В. ГРАЧЕВ

техника ғылымдарының докторы, профессор, Император Александр I атындағы Петербург мемлекеттік байланыс жолдары университеті, Санкт-Петербург, Ресей Федерациясы E-mail: v_grach@mail.ru  https://orcid.org/0000-0002-7381-561X  

М.Т. ТУРЕХАНОВ

Магистрант, Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе

https://orcid.org/0000-0002-8632-8175

  1. Гурвин И.Б. и др. О расчете износостойкости деталей кривошипношатунного механизма двигателей.//Автомобильная промышленность. Москва, 1972, No2. С.9-10.
  2. Алифанов А.Л. Потребность в ремонтных комплексах для автомобилей.// Автомобильная промышленность, Москва, 1997, No12. С. 20-22.
  3. Малышев Г.А. Основные проблемы авторемонтного производства.//Автомобильная промышленность, Москва, 1973, No7. С.40—42.
  4. Шадричев В.А. Основы технологии автомобилестроения и ремонта автомобилей. Л. Машиностроение, 1976.-560 с.
  5. Методы повышения долговечности деталей машин. Под редакцией В.Н. Ткачева. М. Машиностроение, 1971.-277 с.
  6. Погорелов И.П., Чистяков М.Л. Ремонт тракторов. М. Сельхозгиз, 1960. –460 с.
  7. Базовский И. Надежность, теория и практика. М. Мир, 1965. –249 с.
  8. Ждановский Н.С., Николаенко В.Н. Надежность и долговечность авторакторных двигателей. Л. Колос, 1974. –223 с.
  9. Решетов Д.Н. Работоспособность и надежность деталей машин. М. Высшая школа. 1974. –254 с.
  10. Гладков О.В., Лукинский В.С. и др. Определение эксплуатационной надежности автомобилей в опорных автотракторных предприятиях. Л. Колос, 1976. –48 с.
  11. Гурвин И.Б., Сыркин П.Э. Эксплуатационная надежность автомобильных двигателей. М. Транспорт, 1984. –234 с. 12. Лукинский В.С., Зайцев Е.И. Прогнозирование надежности автомобилей. Л. Политехника, 1991. –227 с.
  12. Кугель Р.В. Долговечность автомобилей. М. МАШГИЗ,1961, 412 с.
  13. Бекман В.В. Гоночные мотоциклы. Л. Машиностроение, 1975. 288 с.
  14. Давлетов Ж.К., Куанышев М.К., Надиров Н.К., Некрасов В.Г. Исследование и совершенствованиеподшипников скольжения двигателей внутреннего сгорания.//Вестник Казахской академии транспорта и коммуникаций им. М. Тынышпаева, Алматы, 2007. No1. С 84-99.
  15. Некрасов В.Г., Куанышев М.К., Надиров Н.К. Совершенствование подшипников скольжения дизельных двигателей привода буровых установок, промысловых электростанций и автомобильных нефтевозов.// Нефть и газ, Алматы, 2007, No 1. С.67-75.
  16. Некрасов В.Г., Куанышев М.К. Исследование и решение проблем подшипников скольжения ДВС // Материалы международной конференции «Образование и наука –созданию конкурентноспособного Казахстана». 20 апреля 2007 г. КазАТК им. М. Тынышпаева, Актобе, 2007. С.302-306.
  17. Некрасов В.Г. , Куанышев М.К., Надиров Н.К. Исследование и совершенствование подшипников скольжения двигателей внутреннего сгорания.// Вестник сельскохозяйственной науки Казахстана. Алматы, 2007. No4. С. 54-56.
  18. Кугель Р.В. О натурных испытаниях долговечности деталей и агрегатов машин. М. Машиностроение, 1970, 83 с.
  19. Испытание на надежность машин и ихэлементов. М. Машиностроение, 1982. 181 с.
  20. Мани Л. Транспорт, энергетика и будущее. Перевод с английского. М. Мир, 1987. -160 с.
  21. Григорьев М.А., Желтяков В.Т., Тер-Мкртичьян Г.Г., Терехин А.Н. Современные автомобильные двигатели и их перспективы. // Автомобильная промышленность, 1996, No7. С. 9-16.
  22. Химики автолюбителям. Под редакцией А.Я. Малкина. Л. Химия, 1991. -319 с.
  23. Васильева Л.С. Автомобильные эксплуатационные материалы. М. Транспорт, 1986. –279 с.
құрғақ тығыздағыш, экономикалық әсер, жаңа заман қозғалтқышы, компрессиялық сақиналар