The article discusses the psychological, pedagogical, psycho-physiological and psychological
features of distance learning in higher education. The effectiveness of distance learning by empirical research is considered, the results of the study of this problem are considered. The object of study is the psychological and
pedagogical features of the introduction of distance learning in higher education. The subject of study is distance
learning technology. The psycho-pedagogical features of distance education in higher education are considered.
- Албегова И.Ф., Шаматонова Г.Л., Албегов Ф.Г. Электронные инструменты коммуникаций в учебно - воспитательном процессу современного вуза и проблемы их использования // Дистанционное и виртуальное обучение. – 2016. - № 4(106). – С. 5-12.
- Бод М. Исследование российского рынка онлайн-образования и образовательных технологий. [Электронный ресурс] URL: http://edmarket.digital/ (дата обращения 2017 г.).
- Зайцева М.А. Использование современных форм и методов обучения студентов направления «Организация работы с молодежью» // Педагогические и психологические проблемы современного образования: материалы научно-практической конференции «Чтения Ушинского». – Ч.2. – Ярославль: РИО ЯГПУ, 2015. – 463 с.
- Коряковцева О.А. К вопросу о развитии российского педагогического образования в отдельно взятом вузе. Каспийский регион: политика, экономика, культура. 2014. № 1 (35). С.190-198.
- Тарханова И.Ю., Коряковцева О.А., Бугайчук Т.В., Доссэ Т.Г., Куликов А.Ю. Теория и методика профессионального образования в вопросах и ответах. – Ярославль: РИО ЯГПУ, 2016.
- Рыбцова Л.Л. Современные образовательные технологии. Учебное пособие. М.:Издательство Юрайт, 2018 г.
- Среда электронного обучения ЯГПУ им. К.Д. Ушинского [Электронный ресурс] URL: https://moodle.yspu.org (дата обращения 03.11.2016).
- Фокин Ю.Г. Теория и технология обучения. Деятельностный подход. 4-е изд., пер. и доп. Учебное пособие для вузов. М.:Издательство Юрайт, 2018 г.
distance learning, psychological and pedagogical features, education, higher education, ITtechnologies in education, student environment, learning virtualization, distance learning effectiveness, distance learning.
How to Cite
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL FEATURES OF THE INTRODUCTION OF DISTANCE LEARNING IN HIGHER EDUCATION. (2024). Scientific Journal "Bulletin of the K. Zhubanov Aktobe Regional University", 61(3). https://vestnik.arsu.kz/index.php/hab/article/view/346