ЦИФРЛЫҚ ШЫНДЫҚ ТУДЫРҒАН МӘСЕЛЕЛЕР

Жарияланды 2024-09-30
ӘЛЕУМЕТТІК-ГУМАНИТАРЛЫҚ ҒЫЛЫМДАР Нөмір 77 № 3 (2024)
№3 (2024)
Авторлар:
  • АМАНИЯЗОВА Б.А.
  • ЖАЛМАҒАНБЕТОВА А.С.
PDF

Бұл мақалада автор қазіргі адамзат буынының көзінше «қалыпты болмыстың» қалай өзгергеніне тоқталған. Бірнеше буын өкілдері кезінде өзгермеген болмыстың бейнесі, сипаты жылдам өзгеріп кетті. Технологиялық инфрақұрылым тудырған түбегейлі өзгерістер мен қоғам өмірінде олар тудырған ауысулар бір ұрпақтың өмірінде бірнеше мәрте өзгерсіке ұшырап жатыр. Цифрлық шындықтың көз жетпес жылдамдықпен дамуы адамзат қабылдауы, үйренуі, бейімделуі керек шындыққа айналды. Бұл дүниені танудың жаңа кезеңі. Жаңа кезең өзі туралы, қоршаған шындық туралы және сол шындықтағы өз рөлі туралы жаңаша ойлана алатын жаңа адамды талап етіп жатыр. Мақалада автор жаңа цифрлық шындық жағдайында адамзат алдында көтерілген мәселелер туралы көрсетті. Жаңа шындық өзгеріске жылдам ұшырап жатыр және бұл тұрақты процеске айналды. Адам үнемі таңдау жағдайында өмір сүруге үйрене бастады. Виртуалды әлем мүмкіндіктер мен қатар қарама-қайшылықтарға да орын берді. Адамдар өздерін шындыққа сәйкес келмейтін түрлі ойлап шығарылған бейнелер арқылы көрсете бастады. Мақалада осы сұрақтар көтеріледі. Автор ақпараттық мәдениет көмегімен моралдық нормалар мен құндылықтарды сақтап қалуға болады дегенді айтады.

АМАНИЯЗОВА Б.А.

гуманитарлық ғылымдар магистрі, Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе, Қазақстан

Е-mail: bagdagul-1977@mail.ru, https://orcid.org/0000-0003-4018-8952

ЖАЛМАҒАНБЕТОВА А.С.

тарих магистрі, Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті, Ақтөбе, Қазақстан

Е-mail: amanek_botik@mail.ru, https://orcid.org/0009-0000-2034-8272

  1. Лазинина Е.В. Цифровая реальность в контексте процессов коммуникации и экзистенции человека // Современные исследования социальных проблем. 2019. T.11. №2. с.78-90 DOI: https://doi.org/10.12731/2077-1770-2019-2-78-90
  2. Киселов С.Ю. Дошкольный возраст – критическтй период развития не только психических процессов, но и личности ребенка в целом // Современное дошкольное образование. - № 2 (104).-s.4 -11.
  3. Пурынычева Г.М., Баданова Н.М. Цифровая реальность как вызов человечеству. Философия и общество. №4 2021. с.66-74. https://doi.org/10.30884/jfio/2021.04.04 DOI: https://doi.org/10.30884/jfio/2021.04.04
  4. Разин А.В. Активность и пассивность: аргументы за и против//Вестник Московского университета. Серия 7. Философия. 2018. №2. с.119-133.
  5. Солдатова Г.У. Цифровая социализация в культурно-исторической парадигме: изменяющийся ребенок в изменяющемся мире.//Социальная психология и общество. – 2018.- т.9-№3-с.71-80. DOI: https://doi.org/10.17759/sps.2018090308
  6. Терентей Е.Е. Проблема социальной реальности в истории социально-философской мысли//Теория и практика общественного развития. 2007.№1. с.37-40.
шындық, цифрлық шындық, ақпараттық мәдениет, бейімделу, құндылықтар, өзгеріс