КӨРУ ҚАБЫЛЕТТЕРІ ТӨМЕН БАЛДАРҒА СҮРЕТ ПЕН ҚОЛДАНДАЛЫ ӨНЕР САБАҚТАРЫНЫҢ ӘСЕРІ

Жарияланды 2025-03-31
ӘЛЕУМЕТТІК-ГУМАНИТАРЛЫҚ ҒЫЛЫМДАР Нөмір 79 № 1 (2025)
№1 (2025)
Авторлар:
  • КЫДЫРОВА С.Р.
  • АЛИМАНОВА Г.Ж.
PDF (English)

Көру қабілеті бұзылған балалар әлемді танып-білу барысында көптеген қиындықтарға ұшырайды, бұл олардың когнитивті, эмоционалды және әлеуметтік дамуына теріс әсер етеді. Мұндай балалар үшін бейнелеу өнері мен қолданбалы өнердің үлкен маңызы бар, себебі олар көрнекі қабылдау қабілеттерін дамытып, басқа сезімдік арналарын белсендіруге мүмкіндік береді. Арт-терапия әдістері көру қабілетінің жетіспеушілігін өтей отырып, балалардың сенсорлық және эмоционалдық дамуына ықпал етеді. Мақалада Қазақстандағы арнайы мектептерде қолданылатын сәтті тәжірибелердің мысалдары келтірілген, оның ішінде тактильді карталар, рельефті үлгілер мен 3D технологияларды қолдану тәсілдері көрсетілген. Бұл әдістер балаларға көрнекі қабілеттерін дамытудың жаңа мүмкіндіктерін ұсынады. Психологиялық аспектілер де қарастырылып, шығармашылық іс-әрекеттің балалардың сенімділігін арттыруға, алаңдаушылықты төмендетуге және әлеуметтік бейімделуін жақсартуға көмектесетіні атап өтілген. Сонымен қатар, балалардың психоэмоционалдық жай-күйі мен әлеуметтік ортасы олардың дамуына ықпал ететін маңызды факторлар болып табылады. Зерттеу инклюзивті тәсілдің, білім беру бағдарламаларын бейімдеудің және ата-аналар мен педагогтардың ақпараттануын арттырудың маңыздылығын көрсетеді. Бұл тақырыпты зерттеу балалардың жан-жақты дамуына жаңа мүмкіндіктер ашады. Сонымен қатар, бұл жұмыс мектептер мен қоғамдық мекемелердің инклюзивті білім беру жүйесін жетілдіруге ықпал етеді

КЫДЫРОВА С.Р.

PhD, аға оқытушы, Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті Актөбе, Қазақстан.

Е-mail: skydyrova@zhubanov.edu.kz, https://orcid.org/0000-0001-5896-7474

АЛИМАНОВА Г.Ж.

1 курс магистранты,  Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік  университеті  Актөбе қ., Қазақстан.

Е-mail: aliman_gaukar@mail.ru, https://orcid.org/0009-0006-7928-3921

  1. V Kazahstane prozhivayut 90 tysyach chelovek s narusheniem zreniya // 24KZ. — 2024. — URL: https://24.kz/ru/news/social/item/680367-v-kazakhstane-prozhivayut-90-tysyach-chelovek-s-narusheniem-zreniya (data obrashcheniya: 08.12.2024).
  2. Ob utverzhdenii tipovyh uchebnyh programm po special'nym uchebnym predmetam dlya organizacij srednego obrazovaniya (nachal'nogo, osnovnogo srednego, obshchego srednego) dlya detej s ogranichennymi vozmozhnostyami: prikaz Ministra obrazovaniya i nauki Respubliki Kazahstan ot 5 fevralya 2020 goda № 51 // Әdіlet. — 2020. — URL: : https://adilet.zan.kz/kaz/docs/V1900018265 (data obrashcheniya: 08.12.2024).
  3. Tipovaya uchebnaya programma po uchebnomu predmetu «Izobrazitel'noe iskusstvo» dlya obuchayushchihsya s legkoj umstvennoj otstalost'yu 0–4 klassov urovnya nachal'nogo obrazovaniya po obnovlennomu soderzhaniyu // Special'noe obrazovanie. — 2020. — URL: https://special-edu.kz/tipprog/up51/ru/2/2.4.pdf (data obrashcheniya: 08.12.2024).
  4. Plaksina L.I. Psihologo-pedagogicheskaya korrekciya detej s narusheniem zreniya. — M.: Prosveshchenie, 2016. — 320 s.
  5. Vovk S.M. Korrekcionno-razvivayushchee obuchenie detej s narusheniyami zreniya. — SPb.: Rech', 2018. — 256 s.
  6. Dobrovol'skaya T.A. Art-terapiya v special'nom obrazovanii. — Ekaterinburg: Ural'skij pedagogicheskij universitet, 2017. — 198 s.
  7. Deniskina V.Z. Osobennosti obucheniya slepyh i slabovidyashchih detej. — Kazan': Kazanskij universitet, 2015. — 274 s.
көру қабілеті бұзылған балалар, арт-терапия , тактильді әдістер , түзету педагогикасы , моториканы дамыту, қолданбалы өнер , 3D-технологиялар , әлеуметтік бейімделу